Gemeente Midden Groningen en mensen met dementie. U kunt hier lezen hoe Midden Groningen werkt aan een dementievriendelijke samenleving in beleid vanuit de gemeente zelf en initiatieven van organisaties incl. de voormalige gemeenten Menterwolde, Hoogezand Sappemeer en Slochteren.
Midden-Groningen
Een dementievriendelijke gemeenschap Hoogezand-Sappemeer – nu Midden Groningen – eerste gemeente in Groningen! – November 2016
Woensdagochtend 2 november 2016 hebben de gemeente Hoogezand-Sappemeer (sinds 1 januari 2018 Midden Groningen) en 11 vrijwilligersorganisaties de intentieverklaring “dementievriendelijke gemeente” ondertekend. Deze gemeente heeft daarmee als eerste gemeente in Groningen, het certificaat ‘dementievriendelijke gemeente’ [lees meer]