Deelnemers gezocht voor onderzoek naar de toegankelijkheid van betaaldiensten

De Nederlandsche Bank (DNB) doet regelmatig onderzoek naar betaaldiensten in Nederland.

U moet dan denken aan contant betalen, betalen met de pinpas en internetbankieren. Maar ook aan de hulp in bankkantoren bijvoorbeeld. Het gaat in het onderzoek over de vraag hoe bereikbaar en toegankelijk deze diensten zijn voor consumenten. Het onderzoek is belangrijk, omdat iedereen in Nederland in staat gesteld moet kunnen worden om bijvoorbeeld te pinnen, overschrijvingen te doen of bij een bankkantoor te kunnen komen. Doelgroepen van dit onderzoek zijn, naast mensen met een lichamelijke of verstandelijke beperking, in het bijzonder ouderen en gepensioneerden, alsook mensen zonder internet en mensen met internet die geen gebruik maken van internetbankieren of online bankieren. Onderzoeksbureau Conclusr zal dit onderzoek uitvoeren.

Het NOOM roept haar oudere vrijwilligers en sleutelfiguren op om aan het onderzoek deel te nemen en de oproep in hun netwerk te verspreiden. Daarnaast ook om – waar nodig – te helpen met het invullen van het onderzoek, zodat ook migrantenouderen en migranten met een beperking in dit onderzoek voldoende vertegenwoordigd zijn.

Welke vragen worden in het onderzoek gesteld?
In het onderzoek komen onder andere de volgende vragen aan bod:

Hoe tevreden u bent met de mogelijkheid tot het doen van betalingen
Of u zelfstandig of met hulp van anderen uw bankzaken regelt
Hoe u uw bankzaken regelt: via een bankkantoor, de telefoon, internetbankieren, etc.
Welke betaalmiddelen u weleens gebruikt (cash, pin, credit card, etc.)
Aan welke betaalmiddelen u de voorkeur geeft
Of u weleens aankopen via internet doet en hoe u dan betaalt
Of u weleens bij een bankkantoor komt en of de afstand tot het bankkantoor makkelijk te overbruggen is. Etc.

Waar gaat het onderzoek niet over?
In het onderzoek worden geen vragen gesteld over de volgende onderwerpen:
Uw pincode, uw saldo op uw bankrekening of uw paspoortgegevens.
Er wordt niet gevraagd om geld naar een andere rekening over te maken.
Conclusr heeft geen bankgegevens van u, dat betekent dat er ook geen vragen gesteld worden met betrekking tot uw bankrekening.
Verder benaderen we u nooit via whatsapp of andere berichtenservices. Enkel per email of telefonisch, zoals u zelf heeft doorgegeven. En u wordt naar aanleiding van uw deelname aan dit onderzoek nooit teruggebeld door uw bank of een andere bank!
Indien u het niet vertrouwt, kunt u eventueel bellen of mailen naar: info@conclusr.nl of 06-494 84 954.

Hoe u mee kunt doen
Uw deelname is op vrijwillige basis. Indien u deel wilt nemen, dan kunt u zich rechtstreeks bij Conclusr aanmelden. U kunt:
naar Conclusr bellen om u op te geven. U belt dan naar: 06 – 494 84 954. Krijgt u geen gehoor, dan wordt u teruggebeld!
een e-mail sturen naar info@conclusr.nl

U kunt hierin aangeven of u door Conclusr gebeld wilt worden (in dat geval graag ook uw telefoonnummer vermelden) of dat u online wilt deelnemen. U krijgt snel een reactie op uw e-mail. Wilt u hierbij ook uw naam vermelden en eventueel tot welke doelgroep(en) u hoort?
direct via internet deelnemen door te klikken op onderstaande link. Indien u dat doet, dan komt u direct in de vragenlijst terecht.

U kunt de link ook in zijn geheel kopiëren en plakken in de balk van uw browser: https://conclusr.nebu.com/scripts/dubinterviewer.dll/frames?Quest=220030C NB: U moet de vragenlijst dan wel in één keer afronden. Indien u een start heeft gemaakt en op een later moment weer door wilt gaan, komt u bij het opnieuw klikken op de link helaas weer bij vraag 1 terecht.

1 Trackback / Pingback

  1. Deelnemers gezocht voor onderzoek naar de toegankelijkheid van betaaldiensten. – LiJa Zorgt

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.